1 فوریه 2022 - برای ماه ملی تغذیه در سال 2022، آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نکات مفیدی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ارائه داد.

ایمی کیمبرلین، متخصص تغذیه، و سخنگوی آکادمی ملی تغذیه و رژیم غذایی مستقر در میامی، گفت: متخصصان غذا و تغذیه می توانند برنامه های غذایی شخصی سازی شده ای را به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ارائه کنند. آنها می توانند با تجویز رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کنند که همراه با مصرف داروها، قند خون خود را مدیریت کنند.

کیمبرلین گفت: دیابت نوع 2 زمانی رخ می دهد که یا لوزالمعده انسولین کافی تولید نمی کند یا سلول ها به انسولین تولید شده پاسخ ضعیفی می دهند. از آنجایی که مقاومت به انسولین در طول زمان افزایش می‌یابد، لوزالمعده قادر به جبران آن با تولید انسولین بیشتر نیست و در نتیجه گلوکز اضافی به جای جریان یافتن به سلول‌ها و مصرف شدن برای تولید انرژی، در جریان خون جمع می‌شود.

متخصصان تغذیه که دارای مدرک علمی معتبر هستند، با ارائه تغذیه درمانی پزشکی به بیماران، بیماریها را درمان و از آنها پیشگیری می کنند. این شامل بررسی عادات غذایی و شیوه زندگی افراد، ارزیابی وضعیت تغذیه آنها و ایجاد یک برنامه تغذیه درمانی شخصی است.

کیمبرلین نکات تغذیه ای مرتبط با دیابت نوع 2 زیر را توصیه کرد:

فیبر:با استفاده از سبزیجات، لوبیا، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل، فیبر رژیمی بیشتری را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. فیبر می تواند به کاهش کلسترول، بهبود فشار خون، تثبیت قند خون شما کمک کند همچنین به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر رژیمی، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کاهو، گوجه فرنگی، کدو سبز، مارچوبه یا سایر سبزیجات برگ دار پر کنید. میوه ها و سبزیجات جدید را در لیست خرید خود بگنجانید و دستور العمل های پخت و پز جدید را امتحان کنید تا طعم های جدید را تجربه کنید.

مصرف قندهای افزوده را محدود کنید: میوه را به بلغور جو دوسر یا ماست خود اضافه کنید تا شیرینی طبیعی به آن بدهید، اما کمتر از غذاها و نوشیدنی های حاوی قندهای اضافه شده استفاده کنید. اگر کمپوت میوه خریداری می کنید به دنبال کمپوتهایی باشید که در آب خود میوه نگهداری شده اند نه شربت های غلیظ و پر شکر. بجای استفاده از نوشیدنی های شیرین شده با شکر، از آب گازدار با طعم میوه استفاده کنید یا میوه را به آب معمولی خود اضافه کنید.

چربی اشباع کمتر: در صورت امکان از گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست و ماهی استفاده کنید. به جای سرخ کردن، غذاها را بپزید، کباب کنید، تفت دهید، آب پز کنید یا بخارپز کنید. منابع چربی اشباع شده را با غذاهایی جایگزین کنید که چربی های سالمی دارند مانند آووکادو، روغن زیتون و کانولا، آجیل و دانه ها.

حرکت کنید: برای افزایش فعالیت بدنی خود با پزشکتان مشورت کنید. فعالیت های هوازی را با پیاده روی، دوچرخه سواری یا انجام نوع دیگری از فعالیت بدنی که از آن لذت می برید، وارد زندگی خود کنید. تمرینات مقاومتی با وزنه یا نوارهای مقاومتی را برای تقویت بدن خود اضافه کنید. حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته را هدف قرار دهید و حداقل دو جلسه ی دیگر در روزهای غیر متوالی در هفته به تمرینات مقاومتی و قدرتی بپردازید.

کیمبرلین افزود: یک متخصص تغذیه دارای صلاحیت منحصر به فردی برای کمک به افراد مبتلا به دیابت و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کنترل سطح قند خون، بهبود انتخاب‌های غذایی و افزایش فعالیت بدنی است تا از عوارض دیابت جلوگیری یا آنها را به تأخیر اندازد.

درباره ماه ملی تغذیه

در سال 1973، هفته ملی تغذیه تعیین شد و سپس در سال 1980 در پاسخ به علاقه ی روزافزون به تغذیه، به یک ماه ارتقا یافت.

دومین چهارشنبه ی ماه مارس، روز متخصصین تغذیه است، جشنی سالانه برای گرامیداشت متخصصان در این رشته به عنوان مدافعان اصلی برای ارتقای وضعیت تغذیه ی آمریکایی ها و مردم در سراسر جهان، جشن امسال 9 مارس برگزار خواهد شد.

به عنوان بخشی از ماه ملی تغذیه، وب سایت آکادمی تغذیه و رژیم غذایی میزبان منابعی برای انتشار پیام تغذیه خوب و اهمیت یک سبک زندگی کلی سالم برای همه خواهد بود.National Nutrition Month®  ، را در کانال های رسانه های اجتماعی آکادمی از جمله فیس بوک و توییتر با استفاده از#National NutritionMonth  دنبال کنید.

منبع:

https://www.newswise.com/articles/national-nutrition-month-2022-academy-of-nutrition-and-dietetics-provides-healthful-tips-to-adults-with-type-2-diabetes